AppleInsider & Spymac ?

melaure

Chasseur de Bobos
Club iGen
24 Octobre 2001
25 287
1 923
53
Le Grand Lyon
Sur les forums AppleInsiders (source SpyMac) ils sont encore plus optimistes que tout ce que j'avais lu sur MacGé. Lisez plutôt :

Hardware Specifications
Processor

Dual PowerPC G4 processors(1.2ghz,1.4ghz,1.6ghz)

Velocity Engine vector processing unit

Full 128-bit internal memory data paths

Powerful floating-point unit supporting single-cycle, double-precision calculations

Data stream prefetching operations supporting four simultaneous 32-bit data streams

512k on-chip L2 cache running at processor speed
2MB DDR SRAM L3 cache per processor
 
333MHz system frontside bus supporting over 2.7GB/s data throughput

Memory
512MB or 1024MB of 333MHz PC2700 DDR SDRAM with up to 5.4GB/s throughput(dual memory controllers 2.7 for each channel)

Four DIMM slots supporting up to 2GB of DDR SDRAM using the following:
— 128MB or 256MB DIMMs (64-bit-wide, 128Mb technology)

— 512MB DIMMs (64-bit-wide, 256Mb technology)
I/O connections
AGP Pro 110watt universal slot supports graphics cards running at 8x,4x,2x
Six full-length 64-bit, 66MHz PCI slots supports 32-bit or 64-bit 3.3V PCI cards running at 33MHz respectively


One 10/100/1000BASE-T (Gigabit) RJ-45 Ethernet connectors, on logic board
One 56k v.92 voice/fax modem RJ-11 teleco connector,on logic board
Ready for wireless networking: Built-in antennas and card slot for optional 54Mbps AirPort Card; IEEE 802.11g compliant

Four 800Mb/s FireWire2 ports (three on back panel;one on front panel; 15W total power) (4)

Four USB2.0 ports 12 Mbs-480 Mb/s each (three on back panel;one on front panel)
Graphics support
Nvidia Geforce4Ti 4200 AGP graphics card with 64MB of DDR SDRAM graphics ADC and DVi connector dual display support for extended desktop and video mirroring modes(standard across entire lineup)

Optional ATI RADEON R250 AGP  graphics card with 128MB of DDR SDRAM and ADC,DVI, and S-video connectors; dual display support, support for digital and analog resolutions up to 2048 by 1536 pixels

Storage
Two external 3.5 bays with independent 133MB/s buses for up to 240GB of internal storage using hot-plug Apple Drive Modules, available in the following capacities:
— 60GB 7200-rpm Ultra ATA/133 with 8MB disk cache
— 120GB 7200-rpm Ultra ATA/133 with 8MB disk cache

One bay filled with 60GB 7200-rpm Apple Drive Module (standard configurations)

Support for reading SMART data from Apple Drive Modules for early failure notification
Two open internal 3.5 bays(for internal IDE harddrives)
Two external 5.25 bay one filled with tray-loading 40x20x40x CDR/RW drive with front-panel eject button
Optional Superdrive Dvd-R 4x,Dvd-rom 24x,CDR/RW 24x12x40x
Optional Ultra160 SCSI PCI card for connecting to external storage and backup devices.
Optional Ultra ATA 133 RAID card (supports RAID 0,1,01 )

Audio
Built-in speaker
Apple speaker minijack for connection to Apple Pro Speakers
Optional Apple Pro Speakers
Headphone/line out minijack
Support for external third-party FireWire and USB digital audio peripherals such as microphones, speakers, and MIDI devices


confused.gif
confused.gif
confused.gif
 
aïe, j'ai peur qu'il y est des déçus.

si je veux bien croire que Apple va mettre un p'tit coup de boost en juillet, ça m'étonnerait fort qu'on se retrouve avec des ordis d'extratterestre
wink.gif
 
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Geneva">quote:</font><HR>Posté à l'origine par Yama:
aïe, j'ai peur qu'il y est des déçus.

si je veux bien croire que Apple va mettre un p'tit coup de boost en juillet, ça m'étonnerait fort qu'on se retrouve avec des ordis d'extratterestre
wink.gif
<HR></BLOCKQUOTE>

bah, même pas de SERIAl ATA, pas de G5, pas de caftière c'est quoi ce truc !!!
grin.gif
 
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Geneva">quote:</font><HR>Posté à l'origine par Yama:
aïe, j'ai peur qu'il y est des déçus.

si je veux bien croire que Apple va mettre un p'tit coup de boost en juillet, ça m'étonnerait fort qu'on se retrouve avec des ordis d'extratterestre
wink.gif
<HR></BLOCKQUOTE>

c'est surtout qu'avec une config comme ça, on se retrouve avec des tarifs près des 7500 euros comme au bon vieux temps du Mac II !!!
shocked.gif
shocked.gif
 
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Geneva">quote:</font><HR>Posté à l'origine par decus:
on s'en fou!! on veut un G5 à 2,4GHZ, et c'est tout!<HR></BLOCKQUOTE>

Moi je dis, 2 cervaux vallent mieux qu'un !!!! càd, 2*1,6 c'est tous bon
 
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Geneva">quote:</font><HR>Posté à l'origine par silirius:


Moi je dis, 2 cervaux vallent mieux qu'un !!!! càd, 2*1,6 c'est tous bon
<HR></BLOCKQUOTE>

D'accord, deux bon cerveaux bien allimentés sont plus efficace qu'un gros qui va exploser ...
 
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Geneva">quote:</font><HR>Posté à l'origine par huexley:
ils ont confondu entre aveec leur wish list ..
grin.gif
<HR></BLOCKQUOTE>

Dans ce cas il auraient pu pousser un peu plus loin les specs ...
 
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Geneva">quote:</font><HR>Posté à l'origine par Melaurë Curufin:


Dans ce cas il auraient pu pousser un peu plus loin les specs ...
<HR></BLOCKQUOTE>

Oui mais ils ont peut etre arreté de croire au Appa noël ...
grin.gif


Les config sont plausibles et pas impossible ..
grin.gif
 
Sur les forums d'appleinsider, il y a effectivement un sacré mélange entre des supposées infos et de simples souhaits. Déjà que les infos ??? ne sont pas forcément crédibles (euphémisme), pour les souhaits, c'est du nanan. Mais souvent, ces souhaits sont présentés comme tels. Spymac, s'est-il laissé aller à ne pas mettre l'encadré adéquat ? ou est-ce une vraie
grin.gif
rumeur ? je n'ai pas été voir depuis 2-3 jours.

A part ça, j'aime bien aller faire un tour, on sent l'attente, le printemps, la montée des boutons et toute cette sorte de choses. Et en plus, il y a quand même des idées pas inintéressantes mais il faut tout prendre, parfois, avec des pincettes, souvent avec des pinces de 18 mètres de long.
 
Ces souhaits sont pourtant réel et si Apple sortaient ses machines en en tenant compte, ca ferait mal pour la concurrence ... Mais les labos d'Apple ne travaillent pas aussi vite ...
shocked.gif
 
Tu as oublié :

- New enclosure : iPod-sized new enclosure with remote.

grin.gif


The incredible Aladin machine...