C'est officiel, Apple va offrir un SDK pour l'iPhone (applications natives)

Frodon

Membre expert
Club iGen
29 Juin 2002
2 838
358
43
France (Nantes)
Je cite:

Third Party Applications on the iPhone

Let me just say it: We want native third party applications on the iPhone, and we plan to have an SDK in developers’ hands in February. We are excited about creating a vibrant third party developer community around the iPhone and enabling hundreds of new applications for our users. With our revolutionary multi-touch interface, powerful hardware and advanced software architecture, we believe we have created the best mobile platform ever for developers.

It will take until February to release an SDK because we’re trying to do two diametrically opposed things at once—provide an advanced and open platform to developers while at the same time protect iPhone users from viruses, malware, privacy attacks, etc. This is no easy task. Some claim that viruses and malware are not a problem on mobile phones—this is simply not true. There have been serious viruses on other mobile phones already, including some that silently spread from phone to phone over the cell network. As our phones become more powerful, these malicious programs will become more dangerous. And since the iPhone is the most advanced phone ever, it will be a highly visible target.

Some companies are already taking action. Nokia, for example, is not allowing any applications to be loaded onto some of their newest phones unless they have a digital signature that can be traced back to a known developer. While this makes such a phone less than “totally open,” we believe it is a step in the right direction. We are working on an advanced system which will offer developers broad access to natively program the iPhone’s amazing software platform while at the same time protecting users from malicious programs.

We think a few months of patience now will be rewarded by many years of great third party applications running on safe and reliable iPhones.

Steve

P.S.: The SDK will also allow developers to create applications for iPod touch. [Oct 17, 2007]

Source: Apple hot news -> http://www.apple.com/hotnews/

Donc au plus tard en Février 2008 vous pourrez faire tourner des applications natives sur vos iPhones/iPods Touch sans aucun hack :)
 
  • J’aime
Réactions: ederntal
Le logiciel made for ipod iphone va être au moins au niveau de ce qu'on été les accessoires pour les anciens ipod !

Bonne chance à la DS et la PSP !

Du jour au lendemain Apple va vendre 50 millions de "consoles portables" par an ! :eek:

Ca devrait favoriser indirectement le retour du jeu sur MAC

Et en plus bientôt les widget ipod iphone créés en 2 secondes dans safari léopard ... comme pour Dashboard

Si ça ne favorise pas safari sur PC ça !!!

Bref ça va être énorme je pense !

Sans compter l'expenssion du nombre de développeurs sous mac ! Car évidement ça risque de finir sous Xcode et en vente dans itunes !

Que du bon ! :up: :up: :up: :love: :up:

Bon vivement l'iphone 16Go GPS, caméra et 3G ! :D
 
C'est probablement la seule solution intelligente pour lutter contre le hacking, surtout pour le Touch : pourquoi prend-on le risque de le hacker ? pour installer des applications qui ne s'y trouvent pas. Cette annonce, pour moi, fait de l'Ipod Touch une véritable tuerie, une sorte de PDA light ultime.

Bon alors, pour mon anniversaire...:D
 
C'est probablement la seule solution intelligente pour lutter contre le hacking, surtout pour le Touch : pourquoi prend-on le risque de le hacker ? pour installer des applications qui ne s'y trouvent pas. Cette annonce, pour moi, fait de l'Ipod Touch une véritable tuerie, une sorte de PDA light ultime.

Bon alors, pour mon anniversaire...:D

Si je me souviens bien la puce graphique et le processeurs de l'iphone et d'ipod touch sont énormes par rapport à l'usage actuel !!!
Ca augure de bonnes choses !
Quelqu'un peut faire un point sur le Hardware de ces 2 bijoux ? car maintenant qu'un kit de développement est dispo ça devient important d'avoir ces précisions non ? :up: