Apple ne supporte plus les driver firewire pour OS.10.11

mokuchley

Membre expert
Club iGen
27 Août 2010
4 997
382
ATTENTION . LE TITRE N'EST PAS EXACT , lisez le texte en gras venant de RME

apple ne supporte plus leur propre driver firewire, mais si les marques ont leur propore driver alors les cartes sons firewire peuvent continuer a fonctionner


je viens de tomber sur cette info via le site RME
Si vous envisager d'acheter une carte son firewire ;il vaux mieux se renseigner au préalable avec la trademark

voila ce que dis RME =>

Ready for OS X El Capitan
12/2015 Compatibility to Mac OS X 10.11


Due to the big number of incoming questions about compatibility of RME audio interfaces to Apple’s latest Mac OS X 10.11, also known as El Capitan, RME would like to point out that RME drivers work without known issues under 10.11 as well as 10.11.1. Also note that RME did not have to change or modify drivers for El Capitan, which is a statement in itself on RME’s code quality and driver design.

RME FireWire interfaces are also fully supported and continue to work with 10.11 and upcoming OS versions. There has been some confusion generated by Apple no longer supporting their own FireWire Core Audio driver, causing some well-known audio interfaces which relied on this driver to be no longer supported from 10.11. on. RME is not affected by Apple’s decision as RME develops their own drivers for all devices, and FireWire as such is and will stay supported from the operating system in the foreseeable future.


PS= si j'ai mal interprété le message de RME, je vous remercie d'apporter votre réflexion
 
Dernière édition:
C'est certain qu'avec de telles décisions de la part d'Apple, cela nuit carrément au commerce de ces marques .
Dans le cas de RME, surveillez également leur forum officiel par ICI .
 
aussi des carte sons externe peuvent durer des années ........mais le verbe " durer " ne se conjugue pas chez Apple