Lucida

• Créateur du sujet Créateur du sujet Membre supprimé 2
  • Date de début Date de début
Oups appuyyé sur entrée par inadvertance... http://forums.appleinsider.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=1&t=001723

Le plus intéressant (à mon avis), c'est Glove:

Glove is a code name given to a Apple (new) strategy that started the day after Microsoft announced their software as a service model. Glove means "one size fits all". This strategy is designed for the heart of MS's strategy. I know the general specs. After July, only "1" OSX license is required to install OSX on any Mac. Every corporation, printshop, creative house, school, college or anybody is ONLY required to purchase "1" license of OSX. For example, today, a university with 500 Macs and 500 PCs would have to purchase 500 new OSX licenses and 500 XP licenses if they decided to upgrade. When Glove kicks in, that same university would only have to purchase "1" license to install OSX on all their Macs. The license belongs to the entity and not longer for each piece of hardware. As long as you own the license, you can install it on all the machines you want, if you own the hardware of course. Apple believes this changes everything and they think this a solid reason to purchase Apple hardware. It goes completely against MS strategy and gives their customers a way out.

Lucida has been mentioned here before but not by name. Its a combination of a number of threads. It is a digital camera/camcorder. It is designed for the consumer market and it was "also" designed to float in water and can be submerged to quite some depth. Recreation diving is huge and these underwater features was a small engineering task to a grab this large explosive market (digital camera/camcorders). It will blow you away.

J'y crois pas trops.

Les licences Os x serveurs avec un nombrre de client illimité sont déjà trops peu chères.

Pourquoi pas aussi distribuer OsX gratuitement.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Geneva">quote:</font><HR>Posté à l'origine par vicento:
J'y crois pas trops.

Les licences Os x serveurs avec un nombrre de client illimité sont déjà trops peu chères.

Pourquoi pas aussi distribuer OsX gratuitement.
<HR></BLOCKQUOTE>

reflechis il se font plus de fric si il vendent du matos que osx !!!!

Ben oui moi je veux bien os X gratuit
smile.gif

mais bon... tte facon apple sait bien que bcp d'utilisateurs piratent os X. c'est pas avec os x qu'ils gagnent leur vie
smile.gif

Bien que je penses que os X est moins piraté proportionnellement parlant que windoz...

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Geneva">quote:</font><HR>Posté à l'origine par Blob:
Ben oui moi je veux bien os X gratuit
smile.gif

mais bon... tte facon apple sait bien que bcp d'utilisateurs piratent os X. c'est pas avec os x qu'ils gagnent leur vie
smile.gif

Bien que je penses que os X est moins piraté proportionnellement parlant que windoz...
<HR></BLOCKQUOTE>

oula laaa encore un qui ne comprend rien a rien..
ca ne change rien pour un particulier ! tu achetes ton mac avec un osX et si y a une upgrade tu l'achetes.
imagine une entreprise elle achete 100 mac avec osX.1 et l'annee d'apres elle veut passer a X.2 bein ca lui coute pas plus cher qu'a toi (soit 1 license)!
maintenant chez windows c'est 200 license a achete sans compter les controle de license mafieuse..