Pentax K200D

fedo

Blues explosion man
19 Août 2004
10 965
634
keep it secret



les specs (petite surprise):

Body materialm Plastic, stainless steel chassis, weather-sealed Sensor • 23.5 x 15.7 mm CCD sensor
• Primary color filter
• 10.7 million total pixels
• 10.2 million effective pixels

Image sizes • JPEG: [10M] 3872 x 2592 pixels, [6M] 3008 x 2000 pixels, [2M] 1824 x 1216 pixels
• RAW: [10M] 3872 x 2592 pixels File formats • RAW(Original)
• JPEG (Conforms to Exif 2.21), Conforms to DCF (Design rule of Camera • File system) 2.0
• Compressed RAW ( PEF )
• Non compressed RAW ( DNG )
Lenses PENTAX K-, KA-, KAF- and KAF2-mount lenses Dust reduction • Image sensor moving mechanism and SP coating
• Dust-alert function Auto focus TTL Phase-matching 11-point wide autofocus system (SAFOX VIII) Focus modes • AF-single (with focus lock)
• Continuous AF
• Manual focus AF point selection • Auto
• Select
• Center AF assist Stroboscopic flash Metering • TTL open-aperture 16-segment metering (coupled with lens and AF information)
• Exposure range: EV 0 - 21 (at Standard Output Sensitivity 100 with 50mm F1.4 lens) Metering modes • Multi-segment metering
• Center-weighted metering
• Spot metering
AE lock Yes Exposure compensation ±2 EV (0.5EV steps or 0.3EV steps) Exposure bracketing ±0.5EV, ±1.0EV, ±1.5EV (0.5EV steps) or ±0.3EV, ±0.7EV, ±1.0EV (0.3EV steps) Sensitivity • Auto
• Manual : 100-1600
• 1EV, 1/2EV or 1/3EV steps
Shutter • Electronically controlled vertical-run focal plane shutter
• 1/4000 - 30 sec. and bulb White balance • Auto
• Daylight
• Shade
• Cloudy
• Tungsten Light
• Fluorescent Light (W, D, N)
• Flash
• Manual setting with WB fine adjustment Shooting Modes • Auto Picture mode
• Picture mode
• Scene mode
• Program AE
• Sensitivity-Priority AE
• Shutter-Priority AE
• Aperture-Priority AE
• Metered Manual
• Bulb Picture modes • Portrait
• Landscape
• Macro
• Action
• Night scene portrait
• Standard Flash-Off Scene modes • Night Scene
• Surf & Snow
• Food
• Sunset
• Kids
• Pet
• Candlelight
• Museum Viewfinder • Fixed molded penta-mirror type
• Natural-Bright-Matte II focusing screen
• Field of view approx. 96%
• Magnification approx. 0.85X (with 50mm F1.4 lens, infinity, -1m-1)
• Diopter adjustment approx. -2.5 - +1.5m-1 Viewfinder info • AF frame
• Spot AF frame
• Focus point indication (high lighted in red)
• Shake Reduction
• Flash status
• Shutter speed
• Aperture
• Focus indicator
• Manual focus
• EV compensation
• AE lock indicator
• ISO warning
• Number of recordable images/EV compensation/Confirm sensitivity LCD monitor • TFT color LCD monitor
• Brightness adjustable
• Wide angle view
• 2.7 inch
• Approx. 230,000 pixels LCD info • Shutter speed
• Aperture
• Flash mode (Flash-On, Red-eye reduction, Auto discharge, Auto, Flash Off)
• Drive mode (Single frame/Continuous/Self-Timer/Auto bracket/Remote control)
• EV compensation
• Battery level
• White balance
• ISO warning
• RAW/RAW+JPEG caputure
• Number of recordable images Playback modes • One Image
• Two Images
• Index (4 or 9 or 16 thumbnails)
• Enlargement (up to 16X, scroll available)
• Image Rotation
• Folder view
• Slideshow
• Histogram
• Bright/Dark area

Digital filter (playback) • B&W
• Sepia
• Color (18 type)
• Soft (three-level amount adjustable)
• Illustration
• HDR (3 type)
• Slim (+/- 8 level amount adjustable)
• Brightness (+/- 8 level amount adjustable) Flash • Built-in retractable P-TTL pop-up flash
• Guide number: approx. 13 (Standard Output Sensitivity 100/m)
• Angle of view coverage: 28mm wide-angle (35mm equivalent)
• Flash Exposure Compensation: -2 EV - +1EV (1/2EV steps)
• P-TTL
• High-speed-sync External flash • Hot shoe, sync-speed: 1/180 sec.
• Wireless-sync with PENTAX dedicated flash Drive modes • Single-frame
• Continuous (Hi, Lo)
• Self-timer (12s, 2s)
• Remote control (0s, 3s)
• Auto bracket
Continuous shooting • 2.8fps for 4 frames (JPEG and Continuous (Hi), RAW
• 1.1fps until the memory card is full (JPEG and Continuous (Lo))or for 4 frames (RAW) Auto rotation Yes Custom functions 23 custom-programmable functions available Menu languages English, French, Germany, Spanish, Swedish, Dutch, Italian, Russian, Portuguese, Danish, Finnish, Polish, Czech, Hungarian, Turkey, Japanese Korean, Traditional Chinese, Simplified Chinese
Portrait grip Optional Battery Grip (D-BG3) Connectivity • USB/Video
• DC input
• USB 2.0 (HI-SPEED)
• Compatible with NTSC and PAL formats
Storage SD memory card (SDHC compatible) Power • Four AA (lithium, alkaline, and rechargeable Ni-MH) batteries
• Optional AC adapter
Dimensions 133.5mm x 95mm x 74mm (5.2 x 3.7 x 2.9 in) Weight • No battery: 630g (22.2 oz.)
• With lithium batteries and SD card: 690g (24.3oz.)
 
C'est quoi la surprise ? La tropicalisation ?

J'étais prêt à acheter le K100D super, mais là, j'attends de voir les tests.​

et bien la surprise, c'est que le K200D te coutera plus cher qu'un K10D...donc à mon avis, il n'y a pas d'hésitation si tu as les sous pour un K200D -> achète un K10D avant qu'ils ne disparaissent...

Le K200D diffère du K100D sur les points suivants:
- CCD 10Mpix contre 6Mpix...
- bouton Raw
- bouton vert
- possibilité de grip: intéressant mais vraiment pas nécessaire pour un appareil d'entrée de gamme
- tropicalisation: ça rassure, mais bon...si pas d'objo tropicalisé...
 
00769584.jpg
 
et bien la surprise, c'est que le K200D te coutera plus cher qu'un K10D...
Ça je le sais.

Je cherche mon premier reflex, alors même si le K10 est très bien, il a pas les modes pour les débutants comme moi (portrait, paysage, ....). :rateau:
Donc la question qui se pose à moi : La différence de prix entre le K100 et le K200 est elle justifiée ?

Affaire à suivre.​
 
Les modes débutants, tu peux les apprendre avec un bouquin et un peu d'experience ;)
Par exemple : Le guide pratique de la photo, du national Geographic est un bon bouquin pour commencer ;)
Et tu as les forums sur le net pour apprendre et poser tes questions...

A ta place, je prendrais un K10D ;)
 
Oui, le K10, c'est supeeeeeeeeeeeeer ^^
 
Par exemple : Le guide pratique de la photo, du national Geographic est un bon bouquin pour commencer ;)
Je l'ai déjà :up:

Ce qui me plait dans les K100 / K200, c'est leur taille plus compacte aussi.
Grâce à vous, j'hésite entre 3 modèles (K100D super / K200D / K10D) au lieu de 2 :eek:
Le budget est aussi un critère important :siffle:
 
si ton budget est "juste", je te conseillerais plutot un K100D super avec quelques bon objo (par exemple une focale fixe 50mm, un autre objo que celui du kit, etc...) ;)
 
Humm ce K200D me plait bien, mais j'hésite encore avec le D60 plus compact. Je pense que d'un point de vu qualité image on est au même niveau:confused:
 
Bonjour !

Hier, mon reflex Pentax K200D a fait une chute de ±1m, a cause de mon chien :(

Le viseur optique (je pense que ca s'appelle comme ca) est brisé, quand on regarde dedans on ne remarque pas vraiment les éclats mais de "loin", nous voyons bien que le 1E verre (oui, en regardant bien on dirait que c'est "seulement" le premier verre qui est touché.. mais pas sûre...) est vraiment brisé... Je ne sais pas quoi faire, j'ai été a la fnac et ils n'ont jamais vu ca, ils evaluent la reparation a 150 Euros mais j'ai peur qu'il faille remplacer l'entiereté de l'appareil..? Auriez-vous des renseignements à m'apporter à ce propos? Que faire?

Sinon, le reste de l'appareil semble OK : J'ai pris des photos, tout se passe normalement, et sur l'ordi elles sont normales... Je dois quand meme faire des manips pour vérifier qqchose a votre avis?

Merci de m'aider, je suis un peu paniquée, et comme vous l'avez remarqué, je n'ai pas vraiment le vocabulaire ou l'experimentation de ces appareils donc je ne sais que penser ...

Bien à vous.

Philippine

(n'hésitez pas à me demander des renseignement supplémentaires, cela m'etonnerait que j'ai donné tous les renseignements nécessaires )
 
Le viseur optique (je pense que ca s'appelle comme ca) est brisé, quand on regarde dedans on ne remarque pas vraiment les éclats mais de "loin", nous voyons bien que le 1E verre (oui, en regardant bien on dirait que c'est "seulement" le premier verre qui est touché.. mais pas sûre...) est vraiment brisé.

pas le miroir ?

il faudra faire établir un devis non ?
 
si ce n'est qu'une couche de verre du viseur, ca n'aura pas d'incidence du tout sur tes photos, et si comme tu le dit tu ne vois pas de changement lorsque tu vises, ben c'est tout bon pour toi, t'as rien a faire reparer :)

Fais des photos et teste un peu tout pour etre sur que t'as rien d'autre d'endommagé mais sinon, tu peux probablement vivre avec ca.

En ca, essaie de bouger la "molette' de correction "dioptrique" (pour regler le viseur suivant ta vue si tu porte des lunettes). C'est peut etre la que tu as un peu de casse (mais la encore, si rien ne te genes, pas la peine de raquer pour rien).

bonne chance :up: