Xcode et CVS

• Créateur du sujet Créateur du sujet molgow
  • Date de début Date de début

molgow

Membre expert
Club iGen
4 Janvier 2002
5 496
613
42
Suisse
Je vais m'arracher les cheveux avec cette grosse daube de Xcode!!! :mad: je n'arrive pas à simplement importer un module CVS existant dans Xcode.

J'ai un projet Xcode que j'aimerais mettre sur un CVS local pour pouvoir avoir le suivi des versions ! Mais je n'y arrive pas...

Help please ! :bebe:

molgow

Ben je crois pas... j'ai fait "enable CVS" et après il se passe rien. Où est-ce que je mets mes paramètres de connexions ? le serveur, le chemin du repository ?!

molgow a dit:
Ben je crois pas... j'ai fait "enable CVS" et après il se passe rien. Où est-ce que je mets mes paramètres de connexions ? le serveur, le chemin du repository ?!

C'est par SSH non ?

Dans le manuel je trouve :

Accessing a CVS Repository

You can access local repositories (that is, repositories that reside on the same computer on which you develop) directly. For repositories located in remote computers, however, CVS uses secure connection methods, such as SSH. See the CVS documentation for information on other secure connection methods.

This section shows how to configure environment variables to enable SSH-based access to a CVS repository. For information on how to set up the required private and public keys, see "Configuring Your SSH Environment".

To access a CVS repository through SSH, you need to configure the CVSROOT and CVS_RSH environment variables for your user account:

Set CVSROOT so that it defines the user under which to log in, the computer the repository resides in, and the path to the repository's root directory, using the following format:
:ext:<user>@<host><repository_path>
For example:
setenv CVSROOT :ext:[email protected]:/cvsrep
Set CVS_RSH to ssh:
setenv CVS_RSH ssh
For more information on using SSH to access a remote CVS repository, consult the CVS documentation.

Ca aide ?

Cordialement